Google ranking faktorer gjort overskueligt

Google ranking faktorer gjort overskueligt

Måske har en SEO-ekspert hvisket dig i øret, at der er over 200 ranking faktorer, som Google benytter til at rangere din hjemmeside. Måske fik det dig til at gyse ved tanken over at skulle holde styr på så mange elementer, men det kan faktisk gøres overskueligt for dig

Du vil som hjemmesiderejer gerne have, at din hjemmeside giver højt udslå hos Google, når personer søger efter viden eller produkter, som har relevans til det, du tilbyder.

Her skal man lægge en strategi for søgemaskineoptimering for ens hjemmeside, og lidt hurtig research på feltet afdækker, at der over 200 faktorer, som Google bruger til at indeksere din hjemmeside efter.

Men før du går i spåner over så mange ting at skulle holde styr på, så kan man faktisk samle mange af faktorerne i overkategorier, hvor man kan gå i dybden med delelementerne, de gemmer på.

Herunder er en lille liste med de over-faktorer, som består af flere mindre punkter. Navnene på de enkelte faktorer afslører formentlig, hvad der gemmer sig under hver kategori for google rangering faktorer:

 

– Domæne-faktorer

– Side-faktorer

– Backlink-faktorer

– Algoritmer

– Brandsignaler

– Onsite webspam-faktorer

– Offsite webspam-faktorer

 

Vi håber, at disse kategoriseringer har gjort det nemmere for dig at overskue, hvad du skal have med i din SEO-strategi. Vi anbefaler, at du undersøger nærmere, hvilke del-faktorer der går er en del af hver hovedkategori, som vi har ridset op.

Published by